مطالب علمی

این بلاگ را برای مطالب علمی مورد استفاده شما قرار دادیم

مطالب علمی

این بلاگ را برای مطالب علمی مورد استفاده شما قرار دادیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

مقدار رگى که در بدن ما به کار رفته، و خون را مى‏برد و برمى‏گرداند، اگر این مقدار رگ را از بدن بیرون بیاورند و سر هم بدوزند، یک برابر و نیم فاصله زمین تا کره ماه مى‏شود!

شبکه‏هاى عصبى را اگر بیرون بیاورند و سر هم بچسبانند، دوازده مرتبه دور کره زمین دور مى‏زند! در این هیکل انسان فقط خودش مى‏داند که چه کرده است و ما هم فقط آیه شصت و چهار سوره مؤمن را مى‏بینیم:

   « فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ »

 هر تار موى بدن انسان داراى یک سوراخ مى‏باشد، این سوراخ با چه نظم و فکر و چه مته‏اى صورت گرفته است! این یک فهرست است نه تفصیل کتاب وجود!

در بیمارستان‏ها که بدن مرده‏ها را براى دانشجویان تشریح مى‏کنند، پوست را باز مى‏کنند، رگ را باز مى‏کنند، قلب را باز مى‏کنند، معده را باز مى‏کنند، از همه این اساتید بپرسید کارخانه رنگرزى بدن کجاست؟ منشأ رنگ سیاهى و سفیدى چشم چیست؟ منشأ سیاهى و سفیدى مو و بدن در کجاست؟

کارخانه سنگبرى بدن کجاست که دو مرتبه سنگ نقره‏اى فام درست مى‏کند و کنار لثه مى‏دهد، یک بار از سن هفت یا هشت ماهگى تا هفت سالگى تمام لثه را از سنگ آسیا پر مى‏کند! سپس بعد از هفت سالگى دندانهاى انسان شل مى‏شود، کارخانه شل کننده کجاست؟ سپس یک دست دندان بیرون مى‏دهد که تا هفتاد سال کار مى‏کند! این سنگها را کجا مى‏سازند، رنگش را کجا مى‏سازند، مینایش را کجا مى‏سازند؟ چطور این سنگها را به عصب زنده وصل مى‏کند که بتواند دوام بیاورد؟!

 « وَ صَوَّرَکُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ »

 و چرا هیچ اشتباهى صورت نمى‏گیرد؟ چرا هر بچه‏اى که به دنیا مى‏آید کف پایش منحنى است؟ براى اینکه پا بتواند بار بدن را تحمل کند!

پلک چشم چرا متحرک است؟ گوش چرا ثابت است؟ چشم چرا در دارد ولى گوش در ندارد؟ آرواره پایین چرا حرکت مى‏کند و آرواره بالا ثابت است؟ در این کارگاه بدن چه خبر است؟ این همه کارخانه مولد کجاى بدن انسان است؟ چه کسى پشت این همه نیرو و قدرت است؟ چه علمى؟ چه اراده‏اى؟ چه حکمتى؟ چه عدلى؟ چه حقیقتى؟ چه رحمتى؟

 « ذَ لِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ فَتَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَــلَمِینَ »

 

  این خداست! نفس نمونه باد و بخار است! پا نمونه مرکب‏ها! کبد و کلیه نمونه تصفیه خانه‏ها! اما چه نمونه‏اى؟!

arman shiri

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی